Mental styrketräning

Jag insåg förra veckan att man kan vinna mycket på att ägna sig åt mental styrketräning. Jag kom att tänka på detta när jag fick sådant sötsug under veckan då jag inte äter sötsaker. Om jag väljer att se det som träning av min mentala styrka (visst lite överdrivet men för mig funkar det) blir det som att klara av ett träningspass. Jag skulle ju aldrig banga för ett vanligt träningspass och heller aldrig tillåta mig själv att misslyckas på ett pass. Alltså gick jag in i köket, blängde ilsket på påsen med turkisk peppar, stängde skafferiet och gick därifrån lite starkare. Jag vann!


Nu är vi alla lite starkare. Bara att blänga på!

Ett annat sätt att underlätta för mig själv är att vara medveten om när jag är som svagast. För mig är det framförallt vid lunchtid nu när jag är mammaledig . Efter att jag ätit lunchen dricker jag kaffe och då vill jag verkligen ha något till kaffet. En lösning för mig är riktigt mörk, bra choklad. Om det är bra kvalitet på chokladen är det inte dumt att äta och det räcker med en ruta men jag måste ha en gräns så jag tar bara med mig en ruta tillsammans med kaffemuggen. Sedan tar jag det inte varje dag.

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Nina

Vilket bra tips :) Ska testa det...mental styrketräning..

2010-11-08 @ 13:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0