Kalasdags!

Idag firar vi min store kille som fyller hela 10 år på tisdag!. Har spenderat morgonen bakandes och städandes inför det stundande kalaset. När man har kalas hos oss får man välja vad man vill ha för fikabröd (och det blir alltid min chokladtårta...) och vad man vill ha till middag. Sigurd valde att vi skulle baka pizza idag så det blir det.

Säg det barn som inte gillar kaksmet...

I fredags överraskade vi honom med en kort tripp till Örebro för hotellövernattning med den å så viktiga frukostbuffén och ett besök på upplevelsebadet Gustavsvik. Det skar så i mitt hjärta när vi först fick ställa in resan till London p.g.a. den där vulkanen och till helgen skulle vi åkt till barnens farmor som Sigurd längtat så efter men så ställdes även det in... Snabbt fick vi hitta på något annat och det blev Örebro. Kanske inte det mest spännande men för en nästan 10-åring var det ett bra plåster på såren.

Igår kom en mycket god nyhet för ultramaken. Han fick veta att han är en av endast två svenskar som bjudits in till det välrenommerade 72-timmars loppet Across the years i Arizona över nyår. Dit får inte vem som helst komma men är man en av eliten inom svensk ultralöpning så har man i alla fall en chans. Självklart skulle ultramaken vara en av dem!

Veckans träning har bestått av spinning, core och styrketräning igår. Idag kommer jag nog tyvärr inte hinna träna så mycket mer än stabiliseringsträning för höften men imorgon blir det en promenad. Hejamamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0