Äntligen hemma!

Borta bra men hemma bäst! Det kan inte sägas nog många gånger. Vi har haft det himla bra hos mamma och pappa den gågna veckan med lugn och ro, god mat m.m. men som sagts tidigare - det är alltid skönt att komma hem. Ännu skönare är det om man kommer hem efter en tvådagars bilresa á 125 mil där 90 % varit en plåga för ryggen...

Min rygg mår inge bra nu kan jag säga. Jag ska nog testa ultramakens spikmatta. Jag trodde inte man fick använda den när man var gravid men det ska tydligen inte vara någon fara, eller? Är det nån som vet? Utöver den yoga jag nu duktigt utför varje dag ska jag även börja styrketräna ryggen bättre. Det har varit lite off under resan men nu är jag tillbaka och har tillgång till de vikter jag behöver för att komma åt ländryggen. Det finns med andra ord ingen anledning att avstå.

Här hemma var inte mina blommor glada att se mig. Det var idel sura miner... Som du vet har det varit mycket varmt här i Stockholm under veckan och uteblommorna har därför inte fått så mycket vatten. Får se vilka jag kan rädda. Inomhus var det två fredskallor som såg lite hängiga ut. Eller hängiga och hängiga, jag tror de har kastat in handuken. Oooops...

Jag hoppas på fint väder imorgon då jag kan tänka mig att vår badsjö är ganska varm nu. Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Ida

Enligt min sjukgymnast ska de inte vara någon fara med spikmatta. Hon rekomenderade även att man skulle rulla en handduk som man la under spikmattan under ländryggen för att få bättre effekt där. Hoppas de blir bättre :)

2010-07-20 @ 20:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0