Takin´ care of my peeps!

Gårdagens träning blev inte riktigt som jag planerat. Tanken var att äntligen ta mig till gymmet för att vara med på Funktionell träning. Istället fick vi hjälpa syrran med barnen då det kört ihop sig. Min träning står, som ni vet, mycket högt upp på prioriteringslistan men familjen står ännu högre upp. Alltså hämtade vi hem barnen hit. Gladast blev nog Charlie. Han älskar verkligen sin 5-åriga kusin och hänger efter henne som en liten svans och hon tycker om att leka med honom. Självklart struntade jag inte i att träna. Gårdagens träning blev mitt core-pass plus lite extra styrketräning. Ett riktigt skönt pass med andra ord även om det inte riktigt blev som man tänkt sig. Idag ska jag vila från träningen och ladda inför ett lite längre löppass med ultramaken och lilleman imorgon. Det är en rolig vana vi fått till med löpning ihop på fredagar!

Jag kan i alla fall konstatera att mitt inlägg om kosten rörde upp en hel del känslor och åsikter. Jag respekterar andras åsikter och skulle inte idiotförklara någon för att de tycker annorlunda än jag. Med visst förbehåll för de som går på diverse sopp-/shake-/pulver-/piller-/juicedieter på knappt 1000 kalorier om dagen. Då får man ju fan ta och kamma sig om ni ursäktar uttrycket. Jag vill egentligen inte trampa någon på tårna och är ledsen om någon tar illa upp men detta står jag för! Om du nu går på en sådan diet, sluta direkt och börja vara snäll mot din kropp istället. Your body is your temple

Nåväl, tillbaks till de lite seriösare "metoderna" eller dieterna eller vad de nu kan kallas. Jag brukar fundera i termer av föregångsmannaskap, förebild. Personligen känner jag inte att jag som mamma skulle kunna påbörja en metod som jag inte kan rekommendera till mina barn. Barn ska inte äta enligt metoder tror jag de flesta av oss är överens om och då resonerar jag i huvudsak som att den mat jag inte kan rekommendera till mina barn skulle jag heller inte äta själv. "Barn gör inte som vi säger, de gör som vi gör". Det finns alltid ett alternativ till en "metod".

Det måste ju inte handla om att antingen äta kolhydrater eller inte, till exempel. Man kan ju faktiskt titta på vad det är för kolhydrater man äter och hur mycket. Vad äter du för kött och hur mycket? Och så vidare.

En stor kram till alla er som kämpar med att förbättra er hälsa. Vi har ofta ett hårt jobb framför oss med att hitta vägar att nå en hälsosammare livsstil men ta inte den vägen som ser så enkel och snabb ut - den leder ofta till ett mycket hårdare fall. Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0