Lugn dag med familjen

Dagen kommer att gå i familjens tecken och vi tog en härlig promenad vid Edsviken efter en ganska sen start på morgonen. Charlie testar nog ultramaken nu när han veckopendlat och bara är hemma på helgerna. Under veckorna sover han nästan alltid bra men när ultramaken kommer hem vaknar han mååånga gånger på natten. Frukosten åt vi först vid tio.

Sen strosade vi vid vattnet i sakta mak och bara njöt av solen.


Idag kommer jag inte göra många knop och på lördagar blir det alltid lite godsaker som slinker ned. Idag blir det nog lite chips, det var länge sen. En vaniljmunk har också avnjutits. Mmmm... det blir också så mycket godare när man inte äter sånt hela veckan utan bara på helgen. I eftermiddag kommer storasyrran för att lämna barnen som ska sova hos oss i natt. Vi ska mysa till det med hembakt pizza.

Något har hänt med vårt varmvatten som för tillfället är M.I.A. Vi har med andra ord bara kallvatten. Ultramaken är nu ute och springer och han hoppas nog att det har ordnat sig tills dess att han sprungit sitt korta pass på en mil men jag kollade nyss och ännu har det inte ordnat till sig och då han springer milen i lugnt tempo tar det bara ca 50 minuter. Det ser mörkt ut, eller ska jag kanske säga kallt...

Jag avslutar med att skicka energi till min lillasyster som är så duktig och jobbar, pluggar och tar hand om sin familj på ett ypperligt sätt. Hon är cool! Hejamamma!


Kommentarer
Postat av: Angel19

Låter skönt det där...själv var förmiddagen bra, eftermiddagen lite mer ansträngande..



Ska vi ses till veckan, lust att komma hit på longwalk och lunch?

2009-09-05 @ 19:50:57
URL: http://angel19.blogg.se/
Postat av: Mia

lite energi tar jag gärna emot! det behövs nog :)

tack syster!

2009-09-06 @ 10:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0