Förkyld?

Var och hälsade på goda vänner igår och fick fantastiskt god paj till middag och dajmtårta till efterrätt. Riktigt gott! Tyvärr slog en förkylning ned som en bomb i lilleman som startade snorfabrik på två röda. Han som nästan alltid är glad blev väldigt grinig och skrek nästan hela vägen hem tillbaks till förorten. Storebror var dock sitt vanliga, härliga jag och underhöll hela sällskapet under middagen och gjorde sedan en liten flicka mycket glad genom att snurra mycket och länge. Vännernas dotter tjöt av skratt! Sigurd blev dock lite illamående...

Natten blev som den brukar när lilleman har åkt på en förkylning, har förvisso bara drabbat honom ett par gånger tidigare. I alla fall fick vi inte sova mycket... Ultramaken minst av alla visade det sig på morgonen. Varken jag eller han känner oss helt hundra idag. Kanske beror det på avsaknaden av sömn eller så är det en konsekvens av mycket närgångna och blöta snorpussar. Det är oundvikligt. Jag kan då inte hålla mig från gos med mina förkylda barn och brukar därför åka på en förkylning jag med i samband med att barnen gör det. Nu känner jag hur det killar lite i halsen... Jag försöker mota Olle i grind genom att ställa in löppasset idag. Känns trist men om det funkar kanske jag slipper göra träningsuppehåll en betydligt längre tid. Håll tummarna för mig!

Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Echinacea ar (b/)motemedlet du behover :) Kram ALMA

2009-09-13 @ 17:38:55
Postat av: hejamamma

Vågar inte ta det när jag ammar... men tack ändå!

2009-09-13 @ 19:07:59
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0