Filosofi och en liten Toblerone

Som jag nämnde tidigare vaknade jag med en del träningsvärk efter gårdagens härliga pass. Min första tanke i morse var att det vore väldans skönt med en väldigt lat dag: "Jag är värd vila eftersom benen känns åt det stelopererade hållet". Med risk för att toucha filosofins mystiska marker började jag spinna vidare på den tanken att vara värd vila. Vad innebär det att jag är värd vila? Jag är värd att må bra och då är det det som ska stå i fokus. Om det bästa för mig och min kropp är att vila då är det det jag ska göra.

Jag gav mig själv en minut och kom fram till att det inte är fysisk vila jag behöver och rensar hjärnan gör jag som bäst när jag anstränger mig fysiskt. Med andra ord var en löptur det ideala sättet att starta fredagsmyset på. En annan fördel med detta pass var att Sigurd hängde på och det är för härligt att lyssna på honom och hans teorier. Han ville visa mig en stock han hittat i skogen som ser ut som en rumpa. Familjens gemensamma sjuka humor drev detta skämt mycket långt och det blev tillslut The Log Formally Known As Ass. Jag vet, det skämtet är egentligen inte så kul...eller jo, det är det. Hihi... Vi hittade tyvärr inte T.L.F.K.A.A. innan regnet kom.

Tillbaks till filosoferandet; jag tror inte jag är unik som tänker att jag är värd vila, eller värd en kanelbulle, chokladbit eller vad det kan vara. Med det inte sagt att en god bulle inte kan vara just vad själen behöver någon gång då och då men det håller inte flera dagar i veckan. Då tar den glada själen överhanden och konsekvensen blir en ledsen kropp coh sedan även en ledsen själ. Det gäller att hitta balansen men det ska gudarna veta inte alltid är så lätt. Jag försöker att hålla i bakhuvudet att jag måste göra vad som får mig att må bra.

När vi kom hem gör vi som alltid efter en löptur; vi går in längst ner i huset och springer 6 trappor upp till lägenheten. Sen avslutade jag med marklyft och bicepscurl då dessa muskelgrupper inte behövde jobba så hårt igår. Vilken energikick inför helgen. Nu känner jag mig som en bra kvinna, mamma och ultrafru! Själen fick sig en liten Toblerone till kaffet! Ge dig själv vad du är värd - det bästa. Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: MirandaK

Du är en smart kvinna, fler bör tänka "vad är bäst för mig" i stället för "vad måste jag göra"!!

2009-09-05 @ 09:41:57
URL: http://mirandak73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0