Svett å mjölksyra

Dagens träning gick bra och var dessutom riktigt angenämt. Angenämt på så sätt att det var svettigt och mot slutet kändes mjölksyran strömma till i quadriceps femoris (främre lårmusklerna), precis som det ska vara med andra ord. Jag började passet med 30 minuter

följt av 30 minuter

När jag satt på cykeln och jobbade började jag känna en stank av svett och blev till en början lite orolig över att det kanske var jag. Lukten var dock mycket stark och frän och eftersom jag visste att jag hade rena kläder och var hyfsat ren själv var jag ändå tveksam till att det skulle vara jag som var orsaken. Lite diskret försökte jag rikta näsan mot armhålan ni vet så där som man gör ibland utan att vara alltför uppenbar men jag tyckte inte att jag luktade. Efter ett tag insåg jag att det var en herre på ett löpband framför mig som var den lycklige vinnaren. Jag såg honom inte först eftersom TV-skärmen täckte honom. Tack gode gud för den skärmen, ett tag trodde jag att jag borde tagit med mig paraply för att skydda mig. Jag har inget problem med folk som svettas, det ska man göra när man tränar. Däremot har jag en del invändningar mot folk som bara har en uppsättning träningskläder som de dessvärre inte tvättar efter varje pass... Det stinker!! Har man rena kläder och är ganska ren själv så stinker man sällan svett...

Avslutningsvis tränade jag biceps, triceps och axlar med hantlar



Axlarna tränade jag också med hantlar där jag inspirerats av en övning från Body Pump då man kör den med viktskivor.

Sammanfattningsvis ett bra pass. Tiden går så fort när man har bra musik i lurarna och en TV-skärm framför sig. Man får dock inte glömma bort träningen vilket man ibland ser på gymmet. Inte helt ovanligt att vissa har 1 i belastning och pedalerna rör sig alldeles för långsamt. Människan blir inte ens svettig men vem vet de kanske inte har TV hemma. Själv ser jag ett sådant pass som totalt bortkastat!

Imorgon blir det ett intervallpass på cykeln. Kanske tycker sjukgymnasten på tisdag att jag kan börja springa igen!! Hoppas, hoppas, håll tummarna för mig. Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0