Mot nya mål!

Ja, nu gäller det att komma vidare och rätta till de brister jag har. Löparknä beror ju på att tractus iliotibialis (en sena) ligger och skaver mot knäet vilket kan bero på till exempel breda höfter (gäller nog inte mig) eller felställning i foten (we´re on to something...).

Det är vid E som smärtan kommer...

Under PT-utbildningen såg en av utbildarna, en naprapat som jag kanske ska ta och besöka, att min vänsterfot var lite instabil. Som jag berättade häromdagen kände jag tidigt att jag sprang och spände foten. Jag tror att jag där har roten till det onda. Planen jag har, när jag återhämtat mig, blir med andra ord att stärka upp foten med olika övningar och att stärka upp musklerna kring knäet. Det märkliga är dock att jag inte känt av detta sedan Stockholm Marathon 2004...

Idag är det picknick med Lillemans dagis och därefter pulsspinning. Innan dess ska jag dock jobba en del med mina PT:n på nätet-kunder.

Ha en riktigt fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0