Flocken är nästan komplett

Äntligen har jag fått hem min unge. Storeman har varit på Grinda i skärgården i 3 dagar och 2 nätter men nu har jag äntligen hämtat hem honom. Ingen telefon fick de ha med sig heller. Bra egentligen men som mamma vill jag nog gärna ha lite kontakt. Ultramaken skrattar åt mig. Jag vet inte om jag är en hönsmamma men jag är inte riktigt bekväm när någon av ungarna är borta... Hur ska det gå på lördag? Ultramaken kommer hem imorgon om inte den där vulkanen ställer till det för oss. Sa inte jag förra våren att man skulle lägga en betongsugga på den där gudsförgätna platsen som kallas Island. Yeah, yeah, vacker natur, söta islandshästar, ekologiska systemet yadiyadiyada...

Småkidsen är snoriga så handspriten går varm här hemma. Jag gör mitt bästa för att inte pussa på dem men det är svårt. Det vore riktigt obra om jag blev sjuk till lördag, riktigt obra... Men det ska inte hända.

På tal om nåt helt annat tror jag att jag såg en vessla idag. Undrar hur de såg ut nu igen...Måste googla... Aha... Nej, det var nog en hermelin. Eller kan hermeliner vara lite brunaktiga med vart spets på svansen?

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0