Romantisk date

Ja, för mig och ultramaken kan det vara precis det när vi får möjlighet att ge oss ut tillsammans på en löprunda. 90 minuter långpass stod på schemat idag och i lugnt tempo hann vi 12,5 km. Det är jag nöjd med. Distansen spelar egentligen ingen roll, idag var det tiden som var det viktiga. Långpass ska ju dessutom gå i sakta mak. Det kändes bra hela tiden. Lite stel var jag efteråt men å andra sidan var det mycket länge sedan jag sprang i 90 minuter. En extra bonus är att jag känner att jag är grym uppför. Jag förstår egentligen inte varför då jag har svårt att tro att jag redan kunnat bygga sådana muskler men stark är jag. Den stora skillnaden nu mot tidigare när jag tränat är den enorma glädje jag känner vilket självklart också gör att jag presterar bättre. En annan faktor är hur otroligt skönt det är att ha en coach som gör mitt löparschema åt mig och jag behöver bara "hoppa på tåget" och göra som det står utan att själv analysera när/var/hur jag ska springa. Nu har ju jag turen att få det gratis men om jag inte hade det skulle jag absolut kunna tänka mig att betala för det. Vilken skillnad det gör. Hoppas mina kommande kunder känner det med mig som coach.

Imorgon är det dop och ingen träning av naturliga skäl.

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hur hittar man en löparcoach?

2011-03-20 @ 19:03:28
URL: http://tentorochpoang.blogspot.com
Postat av: Hejamamma

Hej Linnea,

Jag är ju gift med en löparcoach så för mig var det enkelt ;). Tyvärr verkar de vara ganska ovanliga men om du är ute efter en kan jag rekommendera min man. Han har hjälpt sina kunder att nå riktigt bra resultat; svensk mästarinna på 100 km, en annan klarade av ett extremt krävande ultramarathon i djungeln m.m. Man behöver dock inte vara elit för att ta hjälp av honom. Kolla in www.andreasfalk.se om du är intresserad.

2011-03-20 @ 21:08:12
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0