På jakt!

Jag gav mig ut på min löprunda efter frukost. Denna gång kom jag ihåg mina solglasögon. Jag har annars en förmåga att glömma dem och därför inte kunna njuta av solen på bästa sätt. Vilken dag! Helt underbart löparväder. Solen värmde så att till och med jag, Fru Frys, fick ta av mig handskarna efter halva passet. Det var så grymt skönt att jag önskade att mina 40 minuter skulle vara längre. Men jag var i alla fall hemma efter 42 minuter distans. Om du bor i Stockholmtrakten och också får njuta av detta väder så hoppas jag att du varit ute och sprungit annars ska du absolut ta dig en runda. Du hinner än.

Efter lunch började jakten. Jag är ute efter en Camelbakrygga. Måste inte vara av märket Camelbak men jag vill ha en rygga att ha vätska i på långpassen. Eftersom jag är såpass liten var det inte helt lätt. Jag hittade en Salomonväst på Löplabbet men den kostade 1000kr. Lite mycket för min smak... Jag ska leta vidare och hoppas på att jag inte måste gräva så djupt ner i fickorna. I och med Lillans dop och ultramakens födelsedag denna månad plus att jag köpt nya glasögon blir det alldeles för mycket pengar. Jag har testat vätskebälte men alla har en förmåga att åka upp och skvalpar då runt i midjan... Vet du någon bra tjejrygga?

Nu har jag precis avnjutit en äppelpaj jag bakat själv. Livet är alldeles för kort för att banta och kanske lever vi bara en gång. Bättre då att leva 90% hälsosamt men att aldrig förbjuda någon mat, eller vad säger du?

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Mot 43 km benhård fjällterräng

Haglöf's Ace i strl S tycker jag sitter som en smäck. Jag är visserligen inte så liten men väskan är nätt, rymmer 2L vatten samt ett par skor och en tröja (men då är den proppfull).

Enda nackdelen är att den snabbt blir sliten mot på sidan mot ryggen. Dock bara ett skönhetsfel.

2011-03-09 @ 11:35:52
URL: http://dontjustdreamitbeit.blogpsot.com
Postat av: Hejamamma

Tack, ska kolla upp den.

2011-03-09 @ 12:45:17
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0