Träning = vila

När aktiviteter, arbete och tankar hopar sig kan det vara svårt att sortera allt. Svårt att inte bli stressad helt enkelt. För mig är medicinen nästan alltid träning. Först städning sedan träning. Jag kan komma på mig själv under ett spinningpass eller löppass att tänka vad enkelt allting ändå är, vad är det jag stressar upp mig för? Tankarna sorterar sig själva.

Såg nyss på TV en författare/journalist som ansåg att löpningen för honom var att vila från sig själv och det kan nog stämma även i mitt fall. Att vila från mitt, ibland, galna jag.

Smärtan är oundviklig men lidandet är valfritt. En ganska bra sammanfattning av hur löpning och träning i allmänhet kan vara. Definitivt en bra beskrivning på mitt senaste maratonlopp. Ändock bestämmer jag mig direkt vid målgång för att det absolut blir fler!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0