Talang 2011?

Jag upptäckte av misstag en "oanad talang" hos mig själv igår. Jag skulle ta av mig linserna (månadslinser som jag haft alldeles för länge vilket denna berättelse också kommer att avslöja...) och fick av mig den vänstra utan problem. Problemen började när jag skulle ta av mig den högra linsen. Jag fick liksom tag i en bit men det sved så och den lossnade inte. Min teori var att den sugit sig fast då den blivit för torr... Så var inte fallet... Jag kämpade, försökte få tag i linsen men fick tillslut be ultramaken kolla. Han tyckte inte han kunde se linsen men jag fortsatte pilla. Nu var ögat ganska irriterat och ultramaken bad mig sluta innan ögat lossnade. Ok, dags att ringa en optiker. Men när jag skulle kolla upp numret fick jag en idé som jag egentligen inte trodde på men jag måste testa innan jag gjorde bort mig hos optikern. Jag gick in på toaletten och lyfte på ögonlocket...där, ihopskrynklad, låg den där linsen. Jag hade med andra ord aldrig varit i närheten av linsen när jag ryckte å slet. Nu har jag slängt det där paret linser och mitt öga är fortfarande ömt... Den oanade talangen? Hornhinneryckning - kan det vara något?

Igår kom ett stort paket från Newline!

En riktig godispåse. Och deras sjukt sköna sport-BH borde alla kvinnor ha. Jag gillade den nya färgen. En somrig, grön skapelse.

Idag står distanspass 30 minuter på schemat. Det betyder max 75% av maxpuls och är ett pass som gör mig uthålligare. A och O för maran i maj med andra ord.

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: franki

haha jaa hornhinne ryckning är helt klart en liten säregen talang! sööök! :)

2011-01-27 @ 09:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0