Skit också!

Lillan är en nattuggla, vet inte hur vi ska få henne att somna ordentligt om kvällarna. I natt somnade hon ordentligt först klockan 3...och sov till 11. Ultramaken var uppe med henne till 2 och fick bokstavligen en bajsmacka av lillsyrrans hund. Den blev tydligen dålig i magen och innan ultramaken hann släppa ut den hade den hunnit bajsa ned hela köket. Efter att jag tagit över sövandet av Lillan, ovetandes om den dåliga magen, och hon faktiskt somnat hörde jag en mycket orolig vovve utanför rummet där vi sover. Jag tänkte att hunden förmodligen bara hört nåt djur här utanför och ville därför inte gå och släppa ut den varför jag istället passade på att äntligen få sova. Då hade vovven tydligen fortsatt med vardagsrummet som ultramaken fick sanera när han klev upp med Lilleman klockan 5... Nu sover ultramaken...

Vad gäller Lillan kanske hon längtar hem precis som vi gör. Hoppas jag hinner få sova innan det är revelj kl 0400 imorgon bitti...

Idag har det varit varmare ute, -13, men det blåser så det blir nog inte någon löptur idag heller. Imorgon blir det nog det då vi kommer hem till Stockholm. Om jag minns rätt är det nog bara en 20 minuters jogg som står på schemat nu så här i början av "uppvaknandet". Ultramaken har inte med sig datorn hit nu så jag kan tyvärr inte dela med mig av mitt löpschema förrän imorgon.

Nu har vi precis avslutat Lillemans Saivokalas. Han fyller ju 2 imorgon och självklart ville vi även fira honom här hos hans mommo och moffa.


Lilleman är ingen tårtkille, där är det pinnglass som gäller.

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0