Love the pain

Idag har jag spenderat en stor del av dagen på kickoff på gymmet. Vi började med konditionstester, gick inte så bra men det förväntade jag mig inte heller. Det var ju ett tag sedan jag tränade kondition regelbundet. Samtidigt fick jag inte riktigt ihop de där formlerna man skulle räkna för att få fram resultatet...hmm, jag får kolla igen. Sen gjorde vi styrke- och rörlighetstester. Gissa vem som gjorde bra ifrån sig på bålstyrka... Inte så illa att klara 5 av 8 nivåer av planktestet bara 3 månader efter förlossning. Jag är toknöjd! Det har med andra ord gett utdelning. Sedan körde vi Body Combat med en tjej som är Les Mills ansvarig i Norge. Hon var jätteduktig och himla kul att köra ett sånt pass. Jag kommer dock känna av det imorgon...ojojoj, det känns redan nu. Ändå försökte jag ta det lugnt. Det är så härligt när jag känner att det är riktigt tufft och jobbigt - då börjar jag omedvetet rysa i hela kroppen av välbehag och le. Är jag konstig då?

Imorgon sätter löpträningen igång på allvar. Jag börjar med ett 20 minuters joggpass. Ja, väldigt lugnt men det ska ju hålla hela vägen. Visst jag är van löpare men efter en förlossning ska man ta det lugnt med speciellt löpning. Det är ofta felet nybörjare gör när de börjar springa, de går ut alldeles för hårt, det blir alldeles för jobbigt, de tycker då kanske att det är tråkigt och slutar... Cool it!

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0