Denna vecka betyder även torsdag jogg!

Jepp, idag ska det joggas i 25 minuter igen. Sist blev det lite jobbigt efter halva passet och därför gick jag i nån minut. Inte för att jag inte orkade springa vidare utan för att jag ville hålla mig inom rätt pulsintervall. Om jag låtit pulsen skena iväg (jag var i en låång uppförsbacke) hade jag förlorat syftet med det passet; att i lugnt tempo och förhållandevis låg puls (max 75% av maxpuls) jogga i 25 minuter. Man ska inte alltid pressa sig igenom det jobbiga. Ibland men inte alltid.

Jag har länge gått och tänkt på att jag verkligen behöver nya hudprodukter till ansiktet men smakar det så kostar det. I mitt fall är det Kanebo som fungerar absolut bäst av de märken jag testat. Jag har en ganska känslig torr hud som försöker berätta för mig att tidens tand börjat nafsa på mig men jag måste slå tillbaka! Nu har jag i alla fall beställt ansiktsvatten och ansiktscreme. 1200 kr fattigare är jag men då räcker de å andra sidan 10 gånger längre än om jag hade köpt typ Nivea eller Loréal. Med andra ord blir det inte så mycket dyrare.

Jag är en ganska snål person. Framförallt när det kommer till mig själv. Nu började jag dock tänka i banorna att om det hade handlat om en medicin jag behövde, då hade jag ju pungat ut med dessa kronor utan att fundera. Idag, utan dessa krämer, kliar mitt ansikte och flagar som om jag bytte skinn. Med andra ord behöver jag ju dessa dyra produkter. Puh! Nu kanske jag har rättfärdigat mitt köp... Nej, men jag är faktist seriös.

Samma tanke kan appliceras på träningen. Att skaffa sig en personlig tränare kostar en del men om man vet med sig att man har en ohälsosam livsstil som man inte lyckas ta sig ur själv är man då inte skyldig sig själv att ta hjälp? I slutändan kan det innebära att man slipper mediciner (som också kostar pengar) man blir av med t.ex. typ 2 diabetes m.m. Dessutom kanske man då får användning för det dyra gymkortet som kanske bara ligger och skräpar i plånboken... En tanke bara.

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0