Yrväder


Jag vet inte om det syns på bilden men här i Stockholm yr snön som attan. Jag vill verkligen ha vår nu men man får väl vänta lite till... Min första tanke var "Usch, vilket löparväder..." men men, alla väder är ju löparväder. När vinden ryter får man ryta tillbaka.

När de tråkiga tankarna poppar upp är det skönt att man lärt sin hjärna att ganska snabbt hoppa på rätt tankebanor. I mitt fall börjar jag tänka på hur jag kommer känna mig efteråt. Jag kliver innanför dörren och slår mig på bröstet "Å, vad jag är BRA!". Nu känns det bara kul att hoppa ut i snön och börja springa. Det skulle aldrig falla mig in att åka till gymmet och köra distanspasset på löpband så länge det inte är extremt väder. Idag är det bara väder som tränar hjärnan och skiljer agnarna från vetet, eller hur. Det är absolut inte så att jag ser ner på dem som väljer löpbandet, de väljer i alla fall att röra på sig men personligen tycker jag inte att löpband ger i närheten så mycket som att springa utomhus. Intervaller kör jag dock helst på löpband just för att helt kunna koncentrera mig på löpandet och inte fippla med klockan.

Ger du dig ut idag?

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Linda

Nej...jag ger mig inte ut idag (heller), men jag lovar att tänka på alla som gör det

2011-02-10 @ 14:54:31
Postat av: wanja

Jag hann springa innan ovädret :) men shit vad halt det är nu!

2011-02-10 @ 18:17:05
Postat av: Sara

Idag blev det inte ut. Varit förkyld sen i söndags, skulle joggat idag men kör styrka i mina TRX istället!

Och med en Garmin305 behöver du inte fippla med klockan när du kör intervaller :o)

2011-02-10 @ 18:51:11
URL: http://hejamamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0