Myshelg!

Idag har jag vilat från träningen och det behöver min kropp. Jag vaknade med en riktig go träningsvärk hela kroppen och riktigt känner hur jag blir starkare. Dagen har istället ägnats åt mys med ungarna för min del. Vi lekte doktor och då måste man ha sådana här glasögon:

Vi hann också med att bada:

Vad gillar du Tarzanbrallorna!

När vi kom hem gjorde vi pitepalt (mums!) och hemmagjord müsli efter en kollegas superrecept. Ultramaken har varit som besatt efter att jag fick en påse müsli av henne som tack för att jag hjälpt henne med träningen. Jag fick tillslut be om receptet och vi kan bara hoppas att vi lyckats lika bra som hon.

Ultramaken har också hunnit med 20 km löpning och Storeman hängde med på de sista 5.

Jag kan ibland tänka att jag skulle vilja bygga muskler mer än jag gör idag. Inte som en bodybuilder, det är INTE min stil. Men när jag funderar till lite hur det skulle gå till inser jag att det är så mycket viktigare för mig att prestera konditionsmässigt. Jag är en löpare och stora muskler och springa långt (ja, eller relativt...) går inte ihop. Vill man ha stora muskler kan man inte köra den typen av konditionsträning jag älskar. Musklerna bryts ned av konditionsträning och om man vill bygga muskler måste man träna hård styrketräning åtminstone 4-5 dagar i veckan. Annars bygger man inte muskler.

När jag jobbat som styrketräningsinstruktör har jag mycket ofta stött på kvinnor som är livrädda för att bygga muskler. Men det är helt omöjligt att bli stor av två-tre helkroppsprogram i veckan. Blir man stor är det då inte av muskler. Får man synliga muskler är det för att man minskar i fett och att musklerna då blir synligare men något muskelberg blir man inte.

Nej, jag är helst en löpare med stark kropp sen gör det inget att löpning ger ganska snygga ben och rumpa ;)

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0