Helt slut

...var jag när ultramaken väckte mig i morse. Jag lade mig i soffan med Lilleman som inte ville att vi skulle ligga där och slöa. Han ville ha frukost. Säga vad man vill men som 3-barnsförälder blir man allt annat än slö och lat. Skulle man vara det bara en dag så känns det som att hemmet skulle förfalla och bli ett fall för Arga snickaren, Bygglov, Rent hus, Sofias änglar, Outsiders och you name it. Det var bara att släpa sig upp från den 30 sekunders vila jag fick i soffan och börja fixa frukost, städa undan och få Lilleman att bestämma sig för vilken sked, vilken tallrik och vilken mugg han ville ha denna morgon. Den lille mannen har en järnvilja...

Igår var det blogglunch med We R Family och Hanna Graaf var konferencier. Vi fick information från Seba Med, Granit, Martinas barnsjukhus. Det sistnämnda är ett ganska nyöppnat sjukhus för de som har pengar. De betalar och får en gräddfil till sjukvården för sina barn. För mig luktar det USA med bättre vård för de med pengar och sämre eller knappt någon alls för de utan pengar. Förhoppningsvis hamnar vi inte där men jag kan inte hjälpa att tänka så. Jag är helt för tanken att förbättra sjukvården; alla ska få en riktigt bra sjukvård oavsett plånbok och för barn ska den vara gratis, punkt slut! Med oss hem fick vi en goodiebag och ett presentkort på ett akutbesök på detta sjukhus värt 1900 kr...

Gårdagens träning var pulsspinningen. Riktigt roligt åter igen. Två nybörjare på pulsspinning var med och kom fram efteråt för att berätta hur kul de tyckte att det var. Jag tror att många är rädda för just puls-delen av det och kanske tror att det bara är för någon form av elit men så är det verkligen inte. Alla har nytta av att veta hur de faktiskt tränar och får därför också veta vilken nytta passet har. Vi hade himla kul igår. De nya cykelskorna från Newline funkade mycket bra.

Nu ska jag och Lillan åka till Hälsobadet, min systers jättefina spa där vi ska dra med min hårt arbetande syster på lunch. Om du ska på spa är det hit du ska, jag lovar.

Senare kommer en uppdatering på hur det går för mig, rent fysiskt, med min väg tillbaka efter förlossningen...

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0