Cut the crap!

Jag satt och ögnade igenom senaste numret av Runners World häromdagen som vi köpte då den hade en helsidesannons med den sötaste modellen någonsin - ultramaken (sidan 9 om du råkar springa på tidningen). I alla fall hann jag läsa lite av chefredaktörens ord och det var så sant, så sant. Han skrev bland annat "om man nu är så smart att man faktiskt tar sig tid att träna regelbundet så kan jag garantera att du plötsligt får mer tid över för annat." Man blir piggare och mer strukturerad. Han menar att de som säger att tidsbristen hindrar dem från att träna de vill det inte tillräckligt mycket utan har hamnat i lathetens onda cirkel.

Ja, ibland handlar det om att träna sent eller gå upp tidigare för att träna men hur mår du egentligen om du inte tränar? Gör den där timmen extra sömn dig piggare, starkare och gladare? Knappast, va? No more bullshit. Var ärlig mot dig själv och ge dig en chans att be all you can be. Man måste inte elitsatsa men åtminstone två bra träningspass per vecka och ett par minuters dagliga övningar är du väl ändå skyldig dig själv?

Nu har jag ätit middag efter ett spinningpass. Det gick bra. Imorgon joggar jag ned till gymmet för ett styrkepass och joggar sedan hem igen.

Heja mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0