Vad gör man en söndag då?

Efter en natt med rätt usel sömn fick jag även ta småungarna vid 5-tiden imorse. Ultramaken stapplade in och lade sig vid 4-tiden efter ett fenomenalt utfört TEC. 16.22 tog det för honom att springa de där 16 milen. Hans mål var att springa bättre än förra året, d.v.s. snabbare än 17.05. Det gick ganska bra, eller hur?

Jag stapplade upp vid 05.30 tiden efter att kort innan det matat Lillan. Nej, jag ska inte låtsas som om jag var pigg... Ultramaken låg dock och vred och vände sig i sängen, stönandes av smärta. Inte så bekvämt att springa 16 mil. Det sätter sina spår.

Jag gjorde i ordning min träningsgarderob och passade på att vika in de Newline-kläder jag fick för någon vecka sedan:

Som om jag inte längtade efter att träna innan och nu, med nya, snygga, fräscha kläder får man verkligen lust att kasta sig ut.

Jag har lite svårt att kasta kläder. Jag tänker alltid att jag säkert kan ha användning för dem men idag, när träningsgarderoben såg ut såhär:

...efter att jag städat kände jag att det var ok att slänga mina två första par löpartights. Jag köpte dem år 2000 och båda är faktiskt Newline. Jag känner att det gör mig inte till en slit-o-släng-person när jag nu valde att slänga dem. Det ena paret hade ett stort hål i arslet efter ett fall med cykeln på ett träningspass i skogen för 10 år sedan. Ja, jag är en snål brutta... Nu har jag nya, fina Newlinetights att ersätta dessa med.

Nu sitter vi och jäser i soffan efter att ha mumsat i oss chokladtårtan som ultramaken önskade sig efter sitt lopp.

Imorgon ska jag äntligen träna igen. Min kroppp skriker efter det nu!

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Är det tre hyllor med bara träningskläder?

2011-04-11 @ 08:12:03
URL: http://tentorochpoang.blogspot.com
Postat av: Hejamamma

Jepp Linnea; överst är det jackor och linnen/t-shirts, sen är det byxor i alla längder och längst ned underställ och lager 2. Jag har nästan mer träningskläder än vanliga kläder...

2011-04-11 @ 09:05:45
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0