Lätt sadistiska drag?

Hoppade in och höll i ett spinningpass idag. Vanligtvis håller jag i pulsspinning och då lägger jag ofta upp passen så att man inte kör alltför hårt. Jag vill att man under huvuddelen av passet håller sig kring 80 % av maxpuls för att jobba med uthålligheten då den ofta får stryka på foten. Många har en tendens att köra så hårt varje gång att de bara jobbar mot max vilket gör att man tappar mycket av effekten. Idag var det dock inte pulsspinning och jag passade på att köra ett hårt påskpass. Det är lite härligt att se hur svetten fullkomligt sprutar på mina medspinnare och när de tror att de ska få sitta ned kommenderar jag dem att stå i 2 minuter till. Hihi, kul så länge man ser att de mår bra men "bara" är trötta. Efteråt fick jag många positiva reaktioner så jag antar att mina lätt sadistiska drag ändå är ganska trevliga.

Imorgon blir det jogg och styrketräning hemma. Måste också börja jobba med min stela bröstrygg...

Kram

Kommentarer
Postat av: MirandaK

Det är det som är tjusningen med spinning, när energin känns slut, brukar det alltid finnas krafter till ytterligare en backe eller upplopp ;-)

2011-04-23 @ 23:18:52
URL: http://daysofmirandak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0