Energiboostare

Jag tänkte lite bittert skriva om energitjuvar idag. Människor som sprider dålig stämning och dränerar en på livslust men jag tror jag skiter i det. Jag tänker inte lägga energi på en energitjuv, då lyckas den personen två gånger. Jag undviker sådana personer så mycket det bara går. Istället vill jag nämna personer jag kallar energiboostare. Det är personer man bara gillar och som alltid får en att känna sig bra, bättre än man egentligen trodde att man var. Sådana som bara kommer fram till en på jobbet och säger hur fin de tycker att man är, som berättar för en att de tycker man är så bra på sitt jobb. Jag har flera sådana på mitt jobb och det är dem jag försöker tänka på när jag stöter på den andra sorten. Jag kan säkert bli bättre själv på att boosta andra med energi. Kan du?

Idag kom en kollega fram till mig, lade armen om mig och sa att jag var så himla fin i min stora mage. Senare samma dag sa hon att jag var så duktig på mitt jobb. Vilken tjej! Man kan inte annat än bli glad.

Man kan ju inte undvika den andra sorten till 100% och förmodligen är det just de personerna som skulle behöva höra något positivt och säkert få en kram också. Jag tror att det ska bli min strategi. Nuttin' but love.

Hejamamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0