Detta ständiga dilemma...

Vad ska man äta till middag? Min fantasi är helt slut och dessutom har jag tappat all matlust. Det hör förmodligen ihop med att jag nu har en riktig dunderförkylning. Som om det inte räckte med allt annat. Nej, nu slutar jag gnälla.

Har du nåt tips på en riktigt god maträtt som jag skulle kunna vara sugen på? Om jag hade gott om pengar skulle jag anställa en kock. Förstå vad skönt att slippa tänka på vad man ska laga, bara överlåta till någon annan att komma på bra, nyttiga måltider. Idag är det dags för veckans storhandling och jag har suttit och funderat på vad jag ska handla. Då är det bra om man vet vad man ska laga... Det blir nog laxrullar en dag i alla fall. En av mina favoriträtter och något jag oftast är sugen på.

Vad gäller träningen blev det yoga igår. Min rygg skriker åt mig men jag vet inte om det är bra att ligga på spikmattan när man är förkyld? Får man göra det eller blir man jättesjuk då? Eftersom jag inte vet har jag undvikt den. Min kropp behöver verkligen träna och jag tror att jag ska börja skriva ihop ett träningsprogram för hösten. Du vet, efter förlossningen. Man kan ju inte träna i ordets vanliga bemärkelse men det finns lite övningar man kan göra för att hjälpa kroppen på traven. Gå in HÄR så hittar du basen i mitt träningsupplägg efter förlossningen. Det är Olga Rönnbergs blogg som jag gillar. Jag gillar pålästa människor, därför kikar jag ofta in här för tips och inspiration.

Kom ihåg, ge mig ett gott recept. Jag behöver all hjälp jag kan få!

Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0