Blogglunch

Idag var det som sagt blogglunch igen i form av ett We R Family-event. Vi bjöds på ekologisk lunch från Blueberry och fick information från Pampers, Charlies bästa änglar, Me and I och Underbara barn-mässan. Vi fick också gratisbiljetter till den mässan. Nu går den av stapeln 8-10 oktober, Bullan är beräknad till den 19 oktober... Jag vill gärna gå men ska nog avvakta med ett beslut tills dagen är kommen. Jag har förmodligen i alla fall en biljett över så om nån vill ha den får ni hojta till.

Charlies bästa änglar är ju ett barnvaktsföretag och grundaren tog upp något som jag tror är väldigt vanligt. När man som förälder, kanske speciellt om man har flera barn, äntligen har skaffat barnvakt är det ofta så att många lägger ner så mycket jobb på alla förberedelser innan man t.ex. ska iväg på middag med maken eller vad det nu kan vara som man vill göra. Ofta så mycket jobb att man till slut undrar om det ens är värt det. För min egen del har jag inte mina föräldrar i närheten. De bor tyvärr alldeles för långt bort för att kunna vara barnvakt en kväll. Lyckligtvis har jag en alldeles underbar syster med familj som alltid ställer upp (jag har fler underbara syskon men även de bor alldeles för långt bort...). Hon vet att hon kan räkna med mig och jag vet att jag kan räkna med henne. Vi bor bara 10 minuters bilväg ifrån varandra och det är verkligen en stor hjälp. Hon och hennes familj känner mina barn, de känner hennes familj och jag och ultramaken känner hennes barn. Det krävs aldrig långa förberedelser inför en kvälls barnvakt, barnen behöver heller ingen lång förberedelsetid.

Jag tror att alla är överens om att man måste satsa på sina parrelationer men hur många gör det verkligen? Man kan ju inte vänta tills det krisar, man måste vårda relationen innan det krisar. Samtidigt är det verkligen inte det lättaste om man inte har någon som kan ställa upp som barnvakt. Å andra sidan - hur många har frågat t.ex. vännerna om hjälp och fått ett nej?

Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0