Svettigt!

Morgonens promenad var den svettigaste hittills. Jag lät självklart inte oktoberregnet stoppa mig från att komma ut och förbättra min hälsa, man är väl inte gjord av socker. Jag tog en rask promenad i det härliga regnet och var väl ute i ca. 50 minuter. Det blev en kuperad slinga som jag och Lillan tog men hur härligt är det inte att vara ute i skogen. Jag saknar dock vår gamla vagn. Den nya är bra på många sätt men som jag sagt tidigare är den inte alls lika terränggående som vår gamla Kronanvagn och den är säkerligen inte lika bekväm att åka i när det blir grusigt. Väl hemma hade jag hunnit bli ganska svettig och trött och duschen kändes extra bra.

Ute på promenaden mötte jag en mamma till en tidigare klasskompis till Storeman. Det är så typiskt, varje gång jag träffar henne ser jag så ofräsch ut. Hon lyckas alltid dyka upp när jag är osminkad och har skitigt hår och trista kläder. Inte för att jag fixar mig för hennes skull men hon är en sådan person som alltid ser så fräsch ut. Sminkad eller osminkad, i alla kläder. Dessutom är hon alltid så trevlig. Man önskar att man hade hennes utstrålning. Själv skrämmer jag folk när jag är osminkad. Du tror att jag skämtar men när jag går ut osminkad får jag oftast frågan om jag är sjuk...jag lovar.

Snart ska jag och Lillan hoppa i bilen och köra till Arlanda för att hämta upp mamma och pappa som äntligen kommer hit. Dem har vi verkligen längtat efter.

Heja mamma!


Kommentarer
Postat av: Liza

Heej! Vad duktig du är, jag är latare jag :). Det därá m sminket känner jag igen ska du veta. Ha så mysigt m föräldrarna. Kram Liza.

2010-10-19 @ 13:40:04
Postat av: Angel19

största kramen till er och du är snygging med eller utan smink!

2010-10-19 @ 18:26:17
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0