Promenad igen

Idag kände jag mig mycket piggare så jag och ultramaken tog med oss småbarnen ut på en promenad. Värmen verkar vara i Stockholm på en snabbvisit så det var ganska varmt ute. Vi hann också förbi en lekpark på vägen hem. Lilleman är verkligen inte rädd och kastar sig gladeligen nerför rutschbanorna både framlänges och baklänges. Jag konstaterade att ultramaken får offra sig i framtida vattenland och nöjesparker för vår Lilleman kommer inte banga för något - det gör däremot jag.

Ultramaken påpekade något som jag faktiskt tänkt på i veckan; jag kan visserligen inte löpträna ännu på ett tag men promenaderna kan genomföras på olika sätt och med olika syften. Hmm, undra vem som ska få hjälpa mig att utforma ett promenad-träningsprogram...? ;) Jobbigt när man lever med en expert - not!

Jag börjar skapa mentala planer för min utbildning till PT och vad som ska hända därefter. Gissa om jag ser fram emot det! Jag tänker ofta på hur de flesta människor skulle få ut så mycket mer av sin träning om man genomförde varje pass med ett tydligt syfte och ett fokus. När jag går på gymmet ser jag 9 av 10 som egentligen bara "drar runt" på gymmet i en timme. De blir visserligen trötta och svettiga men tänk så mycket mer resultat de skulle nå om de fick hjälp att bena ut vad de egentligen vill och hur de sedan ska nå dit. Tänk så många som köper ett träningskort men slutar gå för det händer ju inte så mycket och det är inte alltid så lätt att själv se vad man ska göra. Det är där jag kommer in och förhoppningsvis kommer jag vara till just Din hjälp. Vad säger du?

Heja mamma! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0