Härliga höst!

Imorse var det -2 när vi klev upp. Idag klev vi faktiskt upp först vid 8. Inte så konstigt med tanke på att vi spenderat en dryg timme på barnakuten med Lillan. Hon har åkt på en hemsk, slemmig hosta och jag tar hellre det säkra före det osäkra. Hon är så liten och man vet ju aldrig med det där RS-viruset... Usch, när det gäller mina barn är jag så svag. Oron för deras välbefinnande kan få mig att störtböla på två röda vilket jag också gjorde många gånger innan den fina läkaren lugnade oss och förklarade hur det fungerar och vad vi ska vara uppmärksamma på. Han bedömde inte att hon drabbats av RS-virus utan att det satt i övre luftvägarna. Det är dock inte kul att se och höra en så liten kropp hosta våldsamt...

Under förmiddagen har vi hunnit ut på en promenad och ett besök i en lekpark. Vädret gjorde att Lilleman fick testa sina nya vinterskor idag. Om ni vill hitta bra vinterskor är det bara Kuoma som gäller. Superlätta och varma. Med andra ord idealiska för småbarn och även större barn. Det var först förra året som Storeman gick över på andra skor. Alla gånger bättre är Ecco och Viking, jag lovar. Promenaden var underbar och vi fick t.o.m. med oss Storeman. Sånt friskt väder att man bara måste ut. Tänk om man hade kunnat sticka ut och springa idag. Om du kan - gör det!

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0