Ett steg närmare...

...normal träning. Idag gick jag vidare i mitt träningsprogram som nu utökats med två statiska magövningar som jag kommer att köra morgon och kväll; planka på knä och en magövning där jag sitter på pilatesbollen och lyfter en fot i taget. Självklart spänner jag coremusklerna samtidigt. Kändes skönt att jag utan problem klarade 60 sekunder i planka redan första gången. Bra jobbat! Detta kommer jag nu köra tre veckor tillsammans med promenader och knipövningar. Så himla bra att jag redan börjar få ordning på magmusklerna. Det är de tillsammans med övriga coremuskler som ska möjliggöra min start i Stockholm marathon i juni. De måste vara på plats och hittat sin styrka för att jag ska kunna börja löpträna i januari. På tal om maran börjar det bli hög tid att anmäla sig innan platserna tar slut. O, vad jag längtar. Vilken fest det kommer att bli!

Så här kan det bli om man inte tar hand om magmusklerna... Det vill vi inte...



En annan sak jag längtar efter är ett litet paket från ett klädmärke som har de absolut bästa löpkläderna - kan du gissa vilket?

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0