Bullmamma?

I morse bakade jag bullar direkt efter frukost. Jag vet inte om jag börjar bli gammal men för någon vecka sedan lånade jag syrrans köksassistent och bakade frallor och idag blev det alltså bullar. Jag ska erkänna att jag varit ganska vek vad gäller fikabröd sedan förlossningen men nu ska jag tillbaks till gamla vanor. Det innebär att onyttigheter får ätas på helgen och som regel inte under veckorna. Varför gör jag så? Jo, jag gillar ju inte att förbjuda saker i matväg samtidigt är det viktigt att hålla det onyttiga på en bra nivå för att inte må dåligt. Jag har upptäckt att det fungerar bra för mig att äta sådant på helgen; dels för att inte äta det så ofta och dels för att när jag inte äter det så ofta minskar suget.

Idag lade vi dagens promenad i Bromma Blocks, ett nytt köpcentrum. Jag tror jag gillar det faktiskt. Många små affärer och inte bara de gamla vanliga kedjorna. Typiskt bara att jag idag hittade de där skorna jag hade på bloggen för ett par veckor sedan men som jag aldrig lyckades hitta och därför köpte jag ju ett par andra skor. Inte för att jag ångrar det skoköpet men de där skorna var himla fina... Nåväl.

Imorgon är jag hemma själv för första gången då ultramaken ska tillbaks till jobbet och Lilleman ska till dagis. Då blir det en ordentlig promenad och på torsdag går jag vidare i mitt träningsprogram. Gissa om jag längtar efter "ordentliga" träningspass... Ett riktigt svettigt och jävligt sådant!

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0