Aktivera Din ON-knapp

Dags att riva bort Snooze-knappen och bara använda ON-knappen. Jag pratar förstås om pannbenet, drivet som ser till att du gör det du bestämt dig för. Det kan handla om att gå ner de där kilona, tighta till kroppen o.s.v. 

Jag hittade mitt pannben i en kall ruggig skog för 7 år sedan, tror jag. Det var min första multisporttävling och jag tävlade med ultramaken. Vi hade sprungit länge, länge i skogen i Tyresta nationalpark. Jag hade mållåst på ultramakens hälar när jag tillslut trodde att jag nått mitt max. Dessförinnan är jag rädd att jag gnällt en hel del men ultramaken är en mycket tålmodig och snäll make och kommenterade det inte. Även han hade en maxnivå visade det sig så när jag för hundrande gången frågade hur långt det egentligen var kvar fick han nog och det var nog första och enda gången han höjt rösten åt mig: "NU FÅR DU VISA ATT DU VERKLIGEN VILL DET HÄR!!". Vi fullföljde inte just den tävlingen men det där är något jag tar fram när viljan tryter och karaktären är svag. Jag har inte brutit en enda tävling sedan dess. Trots att jag fick riktigt ont i knäet redan efter 5 km när jag sprang Stockholm marathon. Det ligger inte i min natur.

Jag hör också den där rösten när jag är riktigt nervös för något och helst skulle vilja strunta i det men numera är det min röst som uttalar orden. Det är jag som vill genomföra det - för min skull.

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0