Det händer grejer!

...men det är inget emot nästa vecka. Mer info kommer om det.

Denna vecka har jag i alla fall hunnit med en blogg- och presslunch i tisdags med en kompis. Vi var VIP-gäster på en lunch anordnad av We R Family. Där presenterade sig Polarn o pyret, Bugaboo, Plan och Vi föräldrar med diverse nyheter de hade att bjuda på. Man fick dessutom en god lunch och, inte att förglömma, en goodiebag som innehöll lite roliga saker. Vi gjorde också lite kändisspotting; Linda Bengtzing, Hanna Hedlund, Lotta Gray, en hovreporter, Magdalena Graaf m.m. Det var trevligt och gripande att höra om Plans arbete. Man kan vara glad att man bor i Sverige med sina barn. Ibland måste man vara tacksam för det "lilla" som egentligen är väldigt stort.

I tisdags var det dessutom spinning som vanligt. Passet gick himla bra och efteråt fick jag sådan beröm att jag nästan blev generad. Igår höll jag i core för kollegorna som bara blir bättre å bättre. Synd att det bara är två gånger kvar... Det känns som om det varit uppskattat i alla fall och även om inte alla förstår hur otroligt nyttigt core är för både otränade och mycket vältränade så gör mina deltagare det i alla fall. Det är nog ganska lätt för en person som är van att träna mycket hårt att tro att ett corepass inte ger något men det kräver mycket teknik och skyddar kroppen genom att man tränar de små, små musklerna som ofta glöms bort. Det är ju dessa muskler som skyddar de allra känsligaste i ens kropp som t.ex. ryggraden. Det kan vara kul att slippa ryggproblem kanke, inte vet jag ;).

När jag får frågan från folk vad de ska göra åt sin onda rygg, knäbesvär m.m. svarar jag ofta "Core och stretching!". Inte alltid gör de som man föreslår men när de satsar ordentligt på det ett tag får jag oftast höra hur mycket bättre de blivit...I told you so!

Nu är lilleman magsjuk - igen. Stackars liten... Det som håller modet uppe nu är vår inbokade Mallorcaresa på midsommarafton! Yep, vi gjorde det och det ska bli sååå skönt om askmolnet håller sig djävligt långt borta!

Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

hmmmm du behöver väl inte hänga ut mig så där....jag vet CORE och benträning, givetvis stretching.:)



Nu tokförkyld, strax dags att sova. Kramar i kvadrat t dig, klänningen behövs till sommaren, GÅ Å KÖP!!!!

2010-05-14 @ 20:01:04
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0