Burr! Missade jag sommaren, eller?

Idag tyckte jag det var dags att börja få ordning på balkongen. Tyvärr var det riktigt skitväder! Grått, urrigt och lite regn. Smart av mig att se platta mitt burriga hår innan jag begav mig ut...eller inte. Det tar ett tag att få ordning på håret så jag gör det inte speciellt ofta och vad händer när en krullhårig som plattat håret ger sig ut i fukten? Det burrar upp sig igen... Det var just snyggt! Fick i alla fall med mig plantor hem att plantera i blomlådorna. Man kan tycka att resan till blomaffären hade kunnat få vänta till en dag med finare väder men jag har inte det tålamodet. Om jag bestämt mig för att göra en sak då gör jag det. Det var kallt ute på balkongen... jag hade dessutom inte slängt jorden från förra året...och sopsäckarna var slut. Jag har som sagt inget tålamod så jag använde alltför små påsar att slänga den gamla jorden från 4 blomlådor...suck... Min ultramake känner mig alltför väl så han hjälpte mig trots en något tveksam plan. Han förstår dessutom att det inte är en bra idé att försöka övertyga mig om att det inte ä en bra idé.

Min bäste ultramake har dessutom landat ett riktigt bra uppdrag med sitt företag. En föreläsning på ett mycket bra ställe. Han är för bra den där mannen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0