Svettig terapi

När jag tränar löser jag alla mina problem och många andras också... Imorse drog jag till gymmet, tidigt som jag brukar på helgerna. Det var nästan öde och jag fick gott om tid att fundera när jag tränade på min favorit-konditionsmaskin: EFX:en. Under den halvtimmen jag svettades på den tittade jag med ena ögat bl.a. på TV-shop där de gjorde reklam för ännu en mirakelträningsmaskin. Vilken det var spelar egentligen ingen roll för de är ju egentligen värdelösa hela bunten. I alla fall sa mannen i reklamen att det bara behövdes 15 minuter om dagen för att gå ner 200 kg på en månad, eller nåt, "och alla har ju en kvart om dagen över". Det var det jag reagerade på! Klart som attan att man har en kvart om dagen om man bestämt sig för att ha ett bättre liv! Minst!! Den som säger att han/hon gärna skulle träna om han/hon hade tiden men tyvärr inte har den tiden ljuger. Ja, du läste rätt - den personen ljuger, framförallt för sig själv. Om man t.ex. har ett jobb som gör att man inte har en kvart över om dagen borde fundera på vad det är man sysslar med, eller hur!

Tyvärr är den där ursäkten ganska vanlig men det bottnar i att man inte bestämt sig för att man vill må bättre, slippa värk, bli smalare m.m. Det låter kanske hemskt av mig att säga så men det är min uppfattning. Det betyder inte att jag menar att man t.ex. kan bli av med sin fibromyalgi genom att träna men jag tror att man kan må bättre. Jag tror att det är lätt för många att ty sig till diverse metoder för att få en quick-fix. Det blir för jobbigt att ta den hårda, smala vägen tillbaka till välmående som kanske istället för svält och snabb viktminskning handlar om att minska på de snabba kolhydraterna, äta bra mat och träning. Kalorier in och kalorier ut - den enkla ekvationen som t.o.m. jag klarar.

Efter min EFX-meditation körde jag några rygg-, bröst-, axel-, mage, arm och benövningar. Innan klockan var 10 var jag färdigtränad! Skönt var det! Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

u go!

2010-06-13 @ 21:05:14
URL: http://angel19.blogg.se/
Postat av: Janna

Du har verkligen rätt :) Om man vill så går det! Angående TV-shop så är det senaste här i Mexico en ring som man sätter på olika ställen på fingrarna för att bli smal på olika ställen på kroppen, tex om man sätter den ytterst på pekfingret så får man smala armar... Jag förstår inte hur någon kan tro på något sånt men folk köper ju grejerna.

2010-06-14 @ 16:46:49
URL: http://travellingbaby.blogg.se/
Postat av: Hejamamma

Hi, hi, det är som om någon slagit vad om den mest befängda idén...

2010-06-14 @ 21:32:48
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0