Starka mamman

Idag blev det styrketräning hemma tillsammans med lilleman. Han gillar att "träna" och lyfte upp en gardinstång som om det vore en skivstång samtidigt som han stönade. Han har sett hur mamma och pappa gör... Han gillar även när pilatesbollen kommer ned på golvet och vi hade en trevlig stund ihop. Jag körde armhävningar, marklyft, knäböj, bicepscurl, sneda situps. Det är verkligen tyngre att styrketräna när man är gravid men det är så nödvändigt. Inte konstigt många får ryggproblem när man blir tyngre och tyngdpunkten förändras men hur många gör något åt det. Jag funderade lite extra på det idag när jag satt på bussen hem från jobbet. Jag har haft en ganska kringflackande dag idag med möten både på jobbet och utanför. Självklart var jag trött efter en sådan dag men det är då man måste ta tag i sig själv och göra det som är bäst för en - inte det som känns bekvämast just nu.

Imorgon blir det promenad! Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0