Äta för 2?

Många säger fortfarande, oftast lite skämtsamt, att nu när jag är gravid ska jag ju äta för två. Förvisso, jag bär på en liten människa i min mage men det är en liten människa och inte en fullvuxen kvinna. Jag tror att man brukar säga (numera) att den extra energi jag ska inta där jag är just nu under graviditeten motsvarar ett mindre mellanmål. Det betyder med andra ord inte att jag ska ta en extra portion vid varje måltid... Nu har min aptit störts en hel del under graviditeten. Först var det graviditetsillamående med en hel del efterdyningar med dålig aptit, sen var det det där med gallan eller vad det nu var tillslut. Detta tillsammans har i alla fall gjort att jag än så länge inte gått upp mer än ca 2 kg. Ja, det är ganska lite men inget alarmerande. Bullan mår bra i magen, är normalstor för tiden. Visst, jag är själv lite smalare i övrigt än jag var innan graviditeten (och då räknar jag inte med kulan på magen ;)) men jag tänker inte sitta och pressa i mig mat eller börja äta ohälsosamt. Dåligt fett syns inte bara på ev. övervikt. Det sätter sig i dina blodkärl, runt dina organ. Även en smal person kan vara ohälsosam och ha ett högt kolesterolvärde, då menar jag det dåliga kolesterolet. Det är inget jag vill ha.

Idag har vi hunnit faxa balkongen med nya balkongmöbler - äntligen!

Ja, lite trångt blir det men fint och vi ryms allihopa! Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

Du har helt rätt, tyvärr blir jag sugen på sötsaker och skulle behöva lås till både kyl och plånbok, men försöker vara duktig.

2010-06-07 @ 20:26:54
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0