Samma visa

Det blir inte så stora nyheter när det gäller min egna träning. Same old, same old. Igår var det yoga och spikmatta, idag blir det styrketräning. Däremellan blir det korta promenader. För att hålla humöret uppe lägger jag planer för kommande träning, det vill säga vad som kommer efter förlossningen. En idé jag har är att följa upp min träning med bilder på bloggen för att hålla motivationen uppe. Man kan ju, som sagt, inte köra på i 180 dagen efter förlossningen. Det blir stillsam core, promenader och yoga för att så sakteliga komma på banan igen. Tanken är att jag ska följa mina framgångar (för framgångar vet vi ju att det blir, eller hur?) genom bilder, månad för månad. Då ser jag lättare vad som händer med kroppen och motiveras till att fortsätta trots stillsam aktivitet.

Jag kommer att göra både tränings- och kostschema men det blir absolut inga dieter. Hellre långsam, hälsosam viktnedgång än snabb och dålig. Min "diet" heter varierad kost med bra råvaror. Kanske inte så spännande men betydligt roligare än att sitta och trycka diverse pulvershakes. När jag var till barnmorskan häromdagen hade jag gått upp 6 kg. Känns lagom för mig. Mer lär väl komma men det är som det ska. Jag och Bullan mår bra, det är huvudsaken.

Häromdagen fick jag förresten mina kläder från Lovely mama. Fina kläder men det tog dem över en vecka att skicka paketet så det var ju minus. Å andra sidan var kläderna sjukt billiga. Här är jag med mina fina killar och en av de nya tröjorna:


Ut å träna med dig! Att det kanske regnar är en piss-ursäkt å det vet du ju, eller hur! Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0