Promenad idag

...och det gick bra. Jag blev inte riktigt så trött som jag nuförtiden brukar bli i benen och ryggen. Promenaden tog oss till och från vår närmaste badsjö för ett litet dopp och lite fika. Lilleman skrek "Dika! Dika!" (dyka, dyka) så fort han såg vattnet och doppade sig snabbast som vanligt. Det var i och för sig varmt i vattnet men jag tror inte det spelar någon roll för honom. Jag orkade också gå hem vilket är en fördel...

Vi har även hunnit ta oss till Iittala-outlet i Gustavsberg idag där vi kompletterat vår servis och köpt nya glas eftersom ultramaken lyckats ha sönder de flesta dricksglasen vi fått i bröllopspresent...

15 år efter alla andra har jag insett att jag vill ha en beautybox:

Det är bra när man reser men inte flyger, har jag insett. Vi får se vad som händer på den fronten. Hur går det för dig förresten med din träning? Kom igen, berätta hur du tränar under semestern! Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

Jag tränar, var ute i en timme igår och sprang milen i lugnt tempo. HAr dock fått ont i knänen, men känner att det inte kan stoppa mig, ngn dags vila och sen till gymmet i morgon tror jag.

Tänker ofta på dig och hur du mår. Jag hoppas att du känner efter och tar det lugnt. Ses ngn dag för bad kanske?

Kram

2010-07-07 @ 20:34:50
URL: http://angel19.blogg.se/
Postat av: Christell Ekberg

Tänkte bara lämna ett otroligt bra träningstips! Skaffa fyra galna hundar så ser varje dag ut på detta sätt (oavsett sommar, vinter, semester eller ej) :-)



07.00 Uppstigning- Gatlopp nerför trappan till ytterdörren. Fyra förväntansfulla hundar som jag tacklas med likt gladiatorstil nerför den hala trappan. Balans och styrkepass nr 1 avklarat!



Morgonpromenad*2 då det är alltför trassligt med fyra hundar i koppel samtidigt. 45 min lågintensiv konditionsträning.



Utfodring av hundar samt eventuellt en kaffekopp till matte. Brottningsmatch och fredsmäklande då några hundar har svårt att enas om hundbädden. 10 minuter smidighetsträning då matte tvingas tänja kroppen i allsköns konstiga ställningar för att sära på slingriga hundar.



Efter detta blir det korta rusher på undervåningen efter hund som stulit tvätt från tvättställningen och som vägrar lämna ifrån sig det utan ett antal finter och race.



Kort yoga då matte smiter in på toaletten en kort stund och lämnar vansinnet att pågå utanför.



10.00 förmiddagspromenad*2 45 min lågintensiv konditionsträning med några korta tempoökningar då hund fått kattvittring i näsan.



Styrkepass nr 2 bestående av kloklippning på arg schäfer som måste brottas omkull. Nu börjar svetten lacka rejält.....



Halv lunch då smidig hund lyckades sno åt sig halva portionen från bordet.



Hundträning! 2 km spårning med 40 kg tung hund som kutar för allt han är värd. Även matte kutar för allt hon är värd. Högintensiv träning 20 minuter.



1 km spårning med något mindre, men snabbare hund. Ytterligare 10 min högintensiv träning.



Vattenpaus och kort transportsträcka i bil då matte passar på att avverka dagens andra yogapass bestående av tre djupa andetag. Kvällen är nära.....



Åter hemma och dags för städning. Urplock av diskmaskin samt styrketräning då liten hund vill vara i diskmaskinen och slicka gammal disk. 10 repetioner á 20 kg hund.



Kvällspromenad*2 då det fortfarande är svårt med fyra trassliga koppel.



Kort cykeltur 20 minuter med hund som behöver konditionstränas. Lågintensivt för matte.



Kvällsmat och lite softande. Dock ett par rusher efter hund som jagar husets katt.



22.00 äntligen tyst i hemmet. Några timmars återhämtning! I morgon är en annan dag!



Repeteras 7 dagar i veckan 365 dagar om året! Jag lovar att detta träningsprogram gör underverk!



2010-07-07 @ 22:23:30
URL: http://www.e-e.se
Postat av: Hejamamma

Christéll: Det låter som alldeles utmärkt funktionell träning ;) och är förvånansvärt likt mina dagar med Vilde Bill (lilleman).

Angel19: Tack för omtanken. Har en make som ser till att jag håller tempot nere men det är inte lätt... Bra att du jobbar på med ditt träningsprogram! Se till att följ det bokstavligt så når du de resultat du vill ha. Åker norrut imorgon och kommer hem på tisdag om en dryg vecka. Ses då?

2010-07-08 @ 09:13:55
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0