Vilodag!

Idag har jag min vilodag och det är skönt! Lilleman har varit snuvig ett tag och jag har bara väntat på att det eventuellt ska drabba mig. Kände mig lite risig igår och inatt vilket inte förbättras av att lilleman sovit ganska oroligt de senaste nätterna. Det har dock inte brutit ut ännu så jag hoppas det stannar i sin mörka håla. Be gone you filthy cold!

Igår hade jag dock ingen vilodag. Det blev istället ett ganska hårt pass; core plus extra styrketräning plus yoga. Det är ju tur att man alltid har lite extravikter hemma i form av 10.5 kg baby. Eftersom core och funktionell träning är så nyttigt är det ännu bättre att den där vikten är rörlig.

Extraträningen bestod bl.a. av

Ser ni mina biceps? ;) De gömmer sig där under lite mammafett =)

Mitt i allt dyker ultramakens kund upp (han är ju coach och en urbra sådan!) men det hör och ser inte jag då musiken dunkar i öronen. Hoppas han inte trodde jag var oförskämd med arslet i vädret och allt. Ja, ja, vad gör man inte för sin hälsa. Jag är ganska fokuserad när jag tränar, här lallas inte omkring.

Förresten så har jag toppennyheter! Vi har fått dagisplats till lilleman fr.o.m. 1 augusti på vårt förstahandsval. Vilken lycka! Då behöver vi inte oroa oss för det längre.

Jag hörde Paolo Roberto på radion häromdagen och han sa något så skönt. Han pratade om kosten och sa att man ju inte bara kan trycka i sig en massa fullkornspasta och quinoa hela tiden. Det smakar ju kartong. Eftersom han gillar pasta så får han istället träna mycket. Nu är han ingen näringsfysiolog men jag tänker lite på samma sätt. Det är väl klart att det säkerligen går att få till god fullkornspasta även om jag inte lyckats men jag tänker att om jag vill äta onyttigare saker måste jag ju ta konsekvenserna av det; antingen väljer jag att lagra det eller att göra mig av med det. Den gyllene regeln kommer du aldrig ifrån: Energi in och energi ut är vad det handlar om. Personligen väljer jag ibland också bort den goda smaken för att istället fokusera på nyttigheten i maten. Inte för att jag äter äckliga saker men lite kartongaktiga saker... ;)

Imorgon blir det långlöpning med ultramaken, hoppas jag i alla fall. Hejamamma!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0