På kryssning i gymmet

Dagen började med en frallfrukost. Då och då unnar vi oss nybakta frallor från bageriet här i närheten och ultramaken springer då ner dit för att förse familjen med bröd i mängder. Gott är det och ännu godare blir det om man doppar dem i varmchoklad. Jag är ju från norrland och där doppar vi. Det är inte ouppfostrat - det är fint och gott!

Efter en härlig frukost begav jag mig ned till gymmet för veckans gympass. Som vanligt började jag med 30 minuter kondition. Därefter var det dags för styrkedelen av passet. Det var jag och några medelålders män som befann oss bland stryketräningsmaskinerna och vikterna. Jag blir alltid lika road av hur de beter sig när det kommer en ung tjej in i gymmet; man får fri lejd till alla maskiner och behöver aldrig vänta. Jag tror de blir så chockade över att man utan att tänka klämmer sig in bland männen som kanske är vana vid att tjejer inte vågar. Det roligaste var i staden vi bodde förut. Då fanns ett rum en trappa ned där de "stora killarna" tränade. Deras förvånade ansikten när man kom in och tog plats tog priset. De blev så chockade att man erbjöds gå före och hela träningen stannade upp. Vem vet, jag kanske ser läskig ut? Idag hade jag t.ex. ingen mascara...

Vi har nyss ätit en riktigt god middag; helstekt fläskfilé med rödvinssås och vår specialpotatis som vi gör i ugnen. Till det drack vi ett vin vi inte testat förr: Cigarra (shiraz och tinta barocca) Extra kul med tinta barocca som jag tror är en nordafrikansk druva och vinet är portugisiskt. Gott, lite kryddigt och strävt.

Snart börjar jobbet vilket gör att det kräver mer planering för att få till träningen. Jag och ultramaken har bestämt oss för att gå igenom kalendrarna inför varje vecka för att planera in träningen på ett bra sätt. Jag kommer träna 4-5 pass i veckan. 6 pass blir lite mycket när man jobbar. Imorgon hoppas jag att vädret tillåter löpning!

Jag har massor att se fram emot. Imorgon blir det Depeche Mode-konsert. Har aldrig sett dem live förut och det ska bli jätekul. Det var en av mina julklappar till ultramaken. På måndag om en vecka ska jag tatuera mig!!! Och helgen efter det åker vi till Orsa med syrrans familj och åker skidor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0