Nytt år, nya löften?

Jag ger vanligtvis inte så mycket för just nyårslöften men satt ändå och läste på olika bloggar om just detta. Det är väl samma sak varje år; gå ner några kilon, träna mer, äta bättre o.s.v. Oftast ganska tomma och därför dumma löften då man i slutet av året påminns om att man återigen misslyckats med något. Jag har därför inte åtagit mig några nyårslöften någonsin och kommer nog inte göra det heller.

Jag satt ändå och funderade på detta och kom fram till, vad jag tycker, är ett bättre sätt att resonera. Varför inte se början av det ännu så färska året som ett lämpligt tillfälle att se tillbaks på det gågna året. Vad gjorde jag bra? Vad kunde jag gjort annorlunda? Hur vill jag utvecklas under det kommande året? När jag gått igenom detta kommer jag inte älta det dåliga utan se fram emot ett nytt spännande år.

Imorgon delar jag med mig av mina "nyårslöften". Det vill säga hur vill jag utvecklas under 2010 och hur jag ska göra det jag bestämt mig för. Det sker ju inte utan en plan. Jag ska också gå igenom hur min träning gått under hösten. Det är bra att få svart på vitt hur bra man faktiskt tränat för att kunna bli ännu bättre, eller hur?

Idag har jag åkt skidor här hemma i Sollentuna! Helt otroligt! Det bästa är att skidspåret ligger en 3 minuters promenad från huset!

Imorgon blkir det inte så mycket träning. Det blir istället tapetsering och målning... Hoppas vi löser det. Har aldrig gjort det förut... Men nu ska jag ha myskväll med ultramaken och min store kille. Det blir senaste Harry Potter-filmen och ostbågar. Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0