Ibland missar man det uppenbara

Jag har tränat på så bra nu i några veckors tid; mycket kondition, en hel del styrketräning men missat en för mig ganska viktig del... Detta insåg jag när jag blev less på att känna mig så stel i kroppen och kom på att lite yoga kanske skulle vara skönt. Jag är på intet vis en yogamästare men har vanligtvis inga problem att få till en hyfsad stående hund. När jag gjorde solhälsningen (A) igår skrek mina hamstrings som de där blommorna i Harry Potter. Ni vet de där som man måste ha hörselskydd för. Då gick det upp ett litet ljus för mig; aha! Mycket länge sedan mamman stretchade regelbundet... Jag får med andra ord lägga in lite yoga i mitt träningsschema. Jag får dock inse mina begränsingar och klara av det själv, i min ensamhet, här hemma och ska därför köra detta på onsdagar efter mitt styrkepass. Inget timmeslångt men några solhälsningar och lite höftstretch, ni vet.


Igår bestod min träning av spinning. Riktigt roligt var det! Hyfsat med folk trots att timmen är sen när det är dags för mitt pass; 20.00. Det är så kul när kunderna är på G och verkligen vill träna hårt. Tyvärr händer det att många egentligen bara "sitter av tiden", säkert utan att tänka på det men så var det inte igår. Jag tror det handlar om att man inte vågar ta i. Det känns läskigt att det är tufft, svettigt och flåsigt.

Idag blir det core, lite extra styrka och - yoga! Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0