Drömpasset!

Jag ska erkänna, jag var inte galet taggad inför mitt löppass idag. Jag tittade ut och det var -10 och en fuktig kölddimma kom smygandes. Jag tänkte tanken: "jag kanske skulle cykla inomhus istället..." MEN då har jag lärt mig en sak, om jag tänker så tänker jag även omedelbart efteråt "...och just därför ska jag ut och springa precis så som jag planerat". Sagt och gjort, jag hoppade i en massa träningskläder (det finns inget dåligt väder...ni vet) och jag har ju sååå bra träningskläder (tack till ultramaken och Newline såklart!) och gav mig ut med Madonnas "Celebration" i lurarna. Det som innan verkade bli ett tråkpass blev ett drömpass! Jag flööög fram på gatorna och var galet pigg, fräsch och stark. I ain´t even lying! Jag kunde trycka på i alla (och det blev många, långa) uppförsbackar och när 30 minuter hade gått och jag var hemma var jag inte ens trött. Kan ni fatta vad skönt det var! Jag som dessutom varit lite krasslig i ett par dagar. Sicket drömpass, alltså. Endorfinkick utan dess like...

Väl hemma gjorde jag duktigt mina rehabövningar med en extra twist... De flesta övningarna är balansövningar och lilleman vill hemskt gärna "hjälpa till". Det blir lite svårare om jag säger så...

Imorgon, mina vänner, blir det spinning igen. Kanske blir det ännu ett drömpass, vem vet? Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0