Bättre och bättre

...ska jag bli! Jag har nu gått igenom min träning sedan juli och har i genomsnitt tränat 3 pass per vecka. Inte så illa! Det roliga är att jag kommit igång med löpningen igen och känner verkligen att det gått framåt. Jag är både snabbare och uthålligare trots att jag ännu inte tränat löpning så regelbundet mer än de senaste månaderna.

Vad ska jag då bli bättre på?

Kost
Vad gäller kosten äter jag bra och varierat idag men jag får erkänna att jag har en tendens att äta mer än jag behöver. Det jag från och med nu ska bli ännu bättre på är att minska på portionerna något och äta mer grönsaker. Jag kommer fortsätta med att bara äta fikabröd, godis pch sådant bara på helgen och då i något mindre omfattning än idag. Inga jätteförändringar men det är heller inte nödvändigt.

Träning
Jag tränar kvantitativt bra idag men kommer nu fokusera ännu mer på kvaliteten. Det ska vara bra pass där jag är mer fokuserad på vad jag ska göra och passen kommer också vara hårdare.

Varför?
Efter att lilleman föddes har jag medvetet låtit det ta tid att återgå till min "normala" form. Att stressa tillbaks tjänar ingen på, allra minst jag själv. Nu fyller min lille bebis 1 år på torsdag och jag känner att det är dags att lägga i nästa växel. Jag har ett par kilon jag vill bli av med, eller rättare sagt, jag vill bli fastare och mer muskulös. Som ni vet räcker det inte att bara vilja det man måste bestämma sig för hur man ska få det att bli verklighet. Alltför ofta tror jag att vi vill åstadkomma en förändring men vi fortsätter ändå i samma gamla spår och då händer det inte mycket.

Idag har jag och ultramaken målat och målat och målat.... fy bubblan vad tråkigt! Påminn mig att jag aldrig ska bli målare. Här hemma råder dessutom flyttkaos men lyckligtvis har jag en snäll syrra och svåger som tagit hand om lilleman och storebror idag. Jag är lyckligt lottad på så många sätt!


Gissa om jag kommer ha ont i kroppen imorgon men imorgon ska vi fortsätta måla och tapetsera. Yeeeey....

Heja mamma!

Kommentarer
Postat av: Johan Falk

Hej.

Visst är det kul att fixa i nytt boende.. :-)

Bara för att motivera lite - vi har en ny övervåning som vi flyttat in i nu. Lyxigt med en massa mer kvadratmetrar. Fast vi anlitade folk för jobbet - annars hade väl arga snickaren kommit snart.

2010-01-06 @ 12:44:46
URL: http://www.falkebo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0