Vem är galningen?

Häromdagen fick jag frågan vad ultramaken sysslade med. Jag berättade då bland annat om hans sysselsättning som elitidrottare inom ultralöpningen. Kvinnan jag pratade reagerade som så många andra: "Är han helt galen?!?". Det fick mig att fundera på just detta; vem är galningen egentligen? Jag får också ofta höra hur "galen" jag är när jag i normala fall tränar ca 5 pass per vecka och inte äter onyttigheter på vardagar. "Fy vad tråkigt" "Vad extremt" o.s.v. Återigen, vem är egentligen galningen? Är det jag som ser till att ha en stark, hälsosam kropp eller personer som nästan stoltserar med hur tråkigt det är att träna? Jag förstår att många inte kommer iväg med tanke på jobb, familj o.s.v. Det tråkiga är bara personer som väljer att se mig som "galningen". Jag bryr mig inte så mycket mer än att jag framförallt tycker det är tråkigt för dem. Tänk vad mycket fysisk och psykisk ohälsa som kunde undvikas genom ett mer hälsosamt leverne! Det är en av anledningarna till att jag ska bli PT.

Idag väntar veckans spinningpass! I am superexcited!!!

Heja mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0