Insnöad

Känns som om jag är det... Imorgon får jag ta mig ut på en promenad på egen hand eftersom barnvagnen inte är överens med väglaget som jag tjatat om så många gånger. Är fortfarande förkyld så jag undviker att träna på för hårt även om promenaden hem från dagis igår i oplogad uppförbacke mycket väl kan likställas med backträning. Ok, nästan i alla fall. Löjligt svettig blev jag i alla fall.

Nu, innan läggdags ska jag i alla fall ge mig på de dagliga övningarna. Det är verkligen klockrent att ha övningar man gör dagligen utöver sin vanliga träning. Något jag rekommenderar till alla som har övningar man borde göra, som man vet är bra men som kanske inte passar ihop med degans övriga träning eller om du inte hunnit träna under dagen så har du i alla fall gjort det. Det gäller speciellt om du har prehabövningar eller rehabövningar för problemområden. Undrar förresten hur vanligt det är att folk som går till naprapat eller sjukgymnast som får övningar de ska göra varje dag men som inte gör övningarna och sen blir förvånade över att resultaten uteblir? "Det hjälpte inte att gå till sjukgymnasten..." Undrar om det är lika vanligt att man inte startar en penicillinkur vid t.ex. halsfluss...? I´m just sayin'...

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0