Är alla sjuka?

Det verkar som det. Var och varannan ligger hemma med feber. Jag är mest lite snorig och har ont i halsen. Lilleman är i alla fall frisk och senare idag blir det Lucia-firande på dagis.

Gårdagen var en lugna hemmadag och jag passade på att rensa ur Lillans garderob. Hon har redan vuxit ut en massa kläder. Tack vare en snäll kollega saknas det inte kläder ändå. Det är bara klänningar och pyjamaser det är ont om.

Med tanke på förkylningen blir det förmodligen ingen mamma/barncore imorgon. Jag aktar mig från att träna med baciller i kroppen. Det finns massor med teorier om när man får och inte får träna. Är snoret gult, grönt, genomskinligt...? Har ingen betydelse! Ultramaken frågar alltid läkare han träffar och svaren är inte alltid lika. Märkligt nog rättar han sig alltid efter den som snabbast ger honom klartecken att träna... Själv går jag alltid efter hur jag mår och hur pulsen känns. Känner jag mig hängig tränar jag inte. Om pulsen beter sig onormalt, t.ex. rusar vid mindre ansträngning, tränar jag inte. Självklart tränar jag heller inte vid halsont eller feber men det säger ju sig självt.

Heja mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0