Semesterminnen

Den senaste resan tog oss, som sagt, först till Malmö och GAX.


Här är ultramaken under tävlingens första timmar - fortfarande fräsch och leende...

Jag undvek att ta kort på hans tår efter målgång. De var inte de vackraste små tår längre. Snarare något som kan liknas vid köttslamsor... Själv kan jag gnälla när jag får nån blåsa. Detta var dock något helt annat.

I Danmark bodde vi på en camping utanför Köpenhamn men kunde enkelt ta oss in till stan med tåg. Ultramaken gillar regler och fastslog ett antal vi var tvungna att följa under resan. Nr. 1 var minst en rödpölse om dagen. Detta var den första:



Det är lätt att göra mina killar lyckliga... Ge dem en korv bara! Jag förvånade mig själv med att verkligen gilla dessa korvar.

Därefter begav vi oss till Tivoli.


Det var nog det bästa nöjesfält jag varit på. Inte för att jag åkte några karuseller i mitt tillstånd men det var fint att gå där och Storeman fick åka karuseller.

Dagen efter åkte vi in till Köpenhamn för att strosa runt i stan. Vi gick via Kastellet...


...till sjöjungfrun (som var utlånad till världsutställningen), förbi Amalienborg till Nyhavn där vi avnjöt smörrebröd.


Mätta och belåtna!

Jag ska erkänna att dessa långa promenader tog musten av mig och det fanns tillfällen där jag nästan trodde att jag skulle framkalla en förlossning... Jag har som sagt ganska svårt att lägga band på mig. Jag vill så mycket och vill verkligen inte begränsa resten av familjen och därför kör jag ofta alldeles för hårt. Jag vet om det men ändå gör jag samma sak om och om igen. Lyckligtvis har jag en vän och en make som bevakar mig och försöker sitt bästa för att hålla koll på mig. Ett tag till ska Bullan stanna i magen, eller hur?

Idag ska jag köra mina yogaövningar. Det stärker musklerna och ökar rörligheten. Med andra ord en livsnödvändighet för en gravid kvinna. Nu ska jag fortsätta leta efter ett vitt skötbord och en babykorg... Tips, någon? Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0