Då var det igång igen

Hösten alltså. Lillemans dagis började förra veckan och Storemans skola började idag; 4:an - värsta stora killen! Denna vecka börjar även hans alla aktiviteter; orientering, gitarr och judo. Det sista ska vi nu testa på så får vi se om det är något. Det är viktigt att barnen kommer igång med aktiviteter för att hitta sin grej. Träning måste inte vara löpning. Det ska vara något som gör dig aktiv, svettig och där pulsen höjs. Anledningen till att jag tycker att barnen ska börja ganska tidigt är att det, som jag alltid säger, ska vara en naturlig del av livsstilen. Sedan gäller det självklart, framförallt för barn men även för vuxna, att hitta balansen. Barn ska inte ha aktiviteter varje dag. Mellan skola, läxor och träningar av olika slag ska det finnas tid att bara vara. Annars blir livet fyllt av måsten och man hinner aldrig njuta. Oj vad floskler jag spottar ur mig men de är ändock så som vi lever.

Idag blir det yoga för mig igen och lite spikmattemys. Jag lovade lägga upp bilder på yogan jag gör och det kommer. Jag ska bara få ändan (och magen...) ur vagnen först.

Hur tänker du när det gäller din träning? Hur hinns den med och brukar du hitta på ursäkter för att inte träna?

Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0